Lille Julafton

Allt har stannat upp, om bara för en stund.
Vinden ligger still & himlen försöker tappert att stänga inne regndropparna som försöker leta sig fram ur molnen.
Mamma har tagit en paus från ett evigt köttbullsstekande & julstädning & det enda som hörs nu är mina försiktiga tryck mot tangentbordet.
Klick, klick, klick.
Min nya gitarr ligger & väntar på att bli stämd för tredje gången på två dagar & kanske är det gitarrens sätt att skaffa sig en gnutta uppmärksamhet.
De nya kläderna hänger för omväxlings skull på prydliga galgar för att inte bli skynkliga inför den stundande släktträffen senare i eftermiddag.
En släkträff som bara tre familjemedlemmar kommer åka till eftersom lillebror har fått feber, andra dagen på hans efterlängtade jullov. Snacka om Julstämning!
Hur som helst går vi bara & väntar på något större, någon sorts julefrid som förhoppningsvis kommer infinna sig imorgon när vi parkerar oss framför TV:n & börjar titta på Kalle Anka o:c.
Men när jag sår en blick ut genom fönstret & ser en naken mark, suktandes efter ett snötäcke, tvivlar jag på att det kommer bli någon Julafton att minnas.
Vad morgondagen har att erbjuda, återstår att se.

God jul, den bjuder jag på.

gitarren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0