I love you

Ibland inser jag hur lyckligt lottad jag är.
Efter upplevelsen i tisdags när Mietek Grocher (överlevde 9 olika koncentrationsläger) hade sin föreläsning började jag fundera.
Fundera på hur ofta vi missbrukar negativa ord med stark laddning.
Jag hatar dig.
Som Mietek uttryckte det; "Ingen borde få uppleva hat, speciellt inte ett barn".
Barn och ungdomar blir lättast påverkade. Därför måste vi vara vaksamma. 
Faktum är att det som hände under andra VK händer hela tiden, i olika stora utsträckningar.
Det räcker inte med att en agerar. Vi måste göra något tillsammans.
Det är vår generation som måste agera, för med allas hjälp kan vi vara lösningen på problemen.
Vi får inte låta antisemitismen få ett grepp om oss, aldrig någonsin igen...

Låt Filippa Bark (från TVprogrammet Robins) bli en inspirationskälla.
"Visste du att I love you?"

Mietek Grocher
m









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0