Jönköping/Hjo

Helgen var fantastisk som vanligt :)

Torsdag;  Tandläkarbesök, 1,5 timme skola och efter det bar det av. 10.55 bussen mot Jönköping.
                  Jag anlände cirkus halv två och fick därför vänta på Majsan och Anna som skulle hämta mig
                  (tanten på Resecentrum var ganska läskig, henne vill jag inte träffa igen : / )
                 
Tillslut kom halva familjen Peterson och det bar av till A6 för inhandlig av resesäng, roter och
                  diverse andra nödvändgiheter.
                  En trevlig överaskning var Henning som skulle handla på Coop Forum.
                  Efter en lång dags resande kom vi äntligen hem till Kolabotten. (någonstans mellan Habo och                       Hjo)
                 
Kim kom hem och efter att ha varit i Tidaholm för att titta på gymnasium, spenderade kvällen
                  framför TV;n med film, godis.
                  Sedan avled jag av trötthet.

Fredag;   Vaknade av att Jonte (en av hundarna i familjen) spatserade runt i min säng.
                 Det bar av till skolan, härligt återseende av 9:an (noot)
                 Efter en dag i plugget tog jag och Kim bussen till Jönköping och spenderade eftermiddagen åt
                 shopping och fika på A6.
                 När det började gå mot kväll parkerade vi på McDonald's för att käka lite.
                 Henning svängde förbi och snackade lite för att sedan fortsätta ut på krogen.
                 Eftersom att Majsan inte kunde hämta oss förräns halv tio ägnades större delen av att titta på
                 Idol på McDonald's. (och att ta foto i fotoautomat haha)
                 När vi kom hem såg vi på film och spelade barngeni, enligt tradition!

Lördag;   Sovmorgon, äntligen!
                 Även denna morgon blev jag väckt av Jonte. Upptäckte också att det regnade. SUCK!!
                 Trots vädret begav jag och Kim oss ut i stallet men bestämde oss snabbt för att rida i ridhuset.
                 Kim på Impuls och jag på Jackie!
                 Kvällen vegs åt Kinarestuarang och Rocknight! HAHA
                 Guitar Hero, Sing Star Karaoke, Danstävlingar jag vann alltihopa! Snacka om att sätta skåne på
                 kartan. Sjungandet var helt klart roligast, speciellt eftersom det hölls i en biosalong med massa
                 publik. Det blev en kul kväll med mycket skratt!

Söndag;  Dagen för hemfärd, men jag och Kim begav oss först ut i blåsten för att galoppera av hästarna.
                 Attans vad fort vi red :)
                 Efter det skrattade vi åt "Bonde söker fru" och "Svensson Svensson", med en pizza slize i handen
                 Klockan 17.10 (något senare p.g.a förseningar) avgick bussen från Jönköping igen.
                 3,5 timmar senare var jag framme och nu sitter jag här och tittar tillbaka på en urkul helg!

Kim kommer förhoppningsvis ner om 2 veckor när det är SM i hoppning på Flyinge samt under 13-helgen när hon ska tävla Impuls i Trettonspelen. Denna gången kommer jag va hästskötare istället för ryttare, men det trivs jag också med! ;D

Jacob min babe, jag har saknat dig!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0