Handboll!

En tuff sport, det är ordet för handboll.
Men tillskillnad från annat som också har valts att kallas för "en tuff sport" är handbollen en grej för riktiga tjejer och killar.
Fotboll, som jag för övrigt finner nöje i att titta på, är en sport, men vad har hänt med kämparglöden och gaisten? Det räcker med ett pet på höften och vips slänger sig pojkarna (och för den delen flickorna också) likt en vante.
För att inte tala om hockeyn!
Visst, de puttar lite på varandra ibland, mer än så är inte tillåtet, och för att citera Robert Gustavson; "de har ju en massa mjuka goa skydd att landa på".
För 70 000 per match skulle jag också kunna glida runder på isen och se himla nöjd ut.
Vad hände med kärleken till idrotten? Zlatan nobbar ett landslag för att visa att "de inte kan köra med honom" men istället går det bättre än någonsin för svenska fotbollslandslaget.
Hockeygrabbarna nobbar också landslaget, för att spela i sina ligor på andra sidan atlanten.
Varför? PENGAR är svaret.
Handbollen är dock ett praktexempel på en sport där utövarna spelar för de tycker det är kul.
Lönen som handbollsspelare är inte mycket högre än en "vanlig" arbetares, och landslaget spelar man i in i det sista.
Det kallar jag kärlek!
De andra asen som spelar för pengarna och makten medan det är vi som betalar för deras sponsorer och evenemang kan fara och flyga, för de har inte mitt förtoende för fem öre.


By the way, jag åker till England i övermorgon!
Ha det fint i skolan alla fuuckers!
Ciao!

Blod, svett och tårar!
kamp
foto: Jacob Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0