Det börjar visst bli höst...

"Du går nedtryckt i ett par alldeles för grova skor, det börjar visst bli höst
men den är aldrig riktigt lika grym och svart-vit som man tror"

Ett ynka telefonsamtal är vad som behövs,
ett
ynka telefonsamtal kan reda upp mer än vad som varit klart för en på flera år.
Plötsligt känns inte hösten så tung och grå längre, tvärtom, den känns riktigt välkommen!

Ge mig allt du har kära höst,
ge mig hur mycket regn och rusk som helst, jag ska se igenom det och möta höstens vackra färger med ett leénde på läpparna.

Trots att jag sitter här med värkande bihålor och ömande hals mår jag bättre än på länge,
ingen ska få ändra på det.
Jag ska längta efter kylan, längta efter regnet, slasket och snön!
Ge mig allt du har kära höst!

Droppar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0