Hard work work!

Pappa steker köttbullar, hemlagade sådanna.
Det osar stekflott & rök i hela huset, men jag måste erkänna, detta är det närmaste julkänsla jag har haft de senaste dagarna.
Mamma har gjort färdigt skinkan också, synd att jag inte gillar julmat. För det ser ganska gott ut, men så fort mina smaklökar känner av en skinka, sill eller lutfisk får de spel & vill inte alls låta maten sjunka ner i magsäcken.
Nåja, jag får väl äta flottiga köttbullar, ägg & jansons utan anjovis (potatisgratäng??) som alla andra år.
Det är tur att mormor ska laga kalkon som huvudrätt på julafton. Tack älskade mormor, tack!!

Om ca 2 timmar börjar jag jobba på Maxi.
Det är två dagar till jul, det vill säga KAOS.
Kan inte svenska folket köpa julmat förrän nu? Planering någon?
Nåja, om ni inte har glömt bort julen totalt & inte inhandlat något ätbart till på måndag, SKIPPA MAXI?? haha

image455


au revoir! (har ingen aning om det stavas så, men jag fullkomligt älskar franska)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0