Ruskigt förbannad igen!

Jag läste ett inlägg i Stina-Lees blogg där folk hade kommenterat en bild på Micha Barton när hon röker på.
Hur man kan påstå att cannabis inte har några direkt skadliga effekter är ju helt åt pipsvängen!!
Inte så konstigt att folk dör varje dag på grund av alla de droger som cirkulerar i samhället, när idioter som ni försvarar drogerna.
Jag bryr mig inte om att det är lagligt i Holland & vissa stater i USA, för det bevisar inte att det är ofarligt.
Det finns väl en anledning till att det i majoriteten av världen är ett grovt brott att inneha & röka.

Faktum kvarstår att cannabis får dig att prova på tyngre droger, när du börjar märka att kicken inte längre är lika tillfredsställande med cannabisen.
Då du desperat försöker återfinna den provar du på alla andra droger & inom loppet av några doser är du fast, fast för livet.

Något som folk också glömmer är att alkohol & tobak som är lagligt även i sverige.
Precis som cannabis är de också klassade som droger, eftersom även de, är beroendeframkallande.
Nästa gång någon påstår att cannabis skulle vara ofarligt kommer jag starkt att hävda att denna person är, rätt och slätt, DUM I HUVUDET.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0