Jag har Räddat Barnen

Idag gjorde jag en insats!
Jag hade cirka 12 kronor kvar på en 50 lapp efter att ha köpt en tidning, när jag fick syn på en såndär bössa som man lägger pengar till Rädda Barnen i. Utan någon större eftertänksamhet slängde jag ner min växel i den & fick ett stort leende av killen i kassan. Jag kände mig som världens bästa människa som var redo att ta sig an alla världens hungersproblem & aids-katastrofer.
Efter ett par minuter insåg jag dock att mina 12 kronor inte räddar mer än ett barn för en dag, men om alla hade lagt vars 12 kronor kanske vi hade bott på en bättre planet.
Nog om min "hjälteinsatser" & tillbaka till vår miserabla I-landstillvaro. Jag & Jacob ska ut på Burlöv Center & käka lunch & sen ska vi ha en riktigt "parig" dag. Usch, idag ska jag vara en sån som jag kunde störa mig på när jag var singel, som bara hade ögon för sin pojkvän. Men jag måste erkänna, jag gillar det ;D

Är det någon annan som har räddat världen idag?

Ciao!
Skänk en slant
image293

Kommentarer
Postat av: emma

va duktig du va då ;)
jaa det blir troligtvis det om jag får tag i en lägenhet.. :D

2007-07-17 @ 18:22:41
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0