& så skapade Gud Hjo....

Han tänkte på underbar natur, perfekt för djur att vistas i.
Nära beläget till sjön, så man kunde bada när vädret tillät det. Han tänkte även på människorna som skulle bo där.
De skulle vara sympatiska, hjälpa varandra när det behövdes & välkomna alla sorters människor.
(Även dem från Skåne) Men det var en sak Gud glömde.... KONTAKT MED OMVÄRLDEN.
Busstrafik existerar nu knappt & en snabb tur till affären kräver 10 minuters bilfärd.
Jag måste erkänna, jag känner mig en smula strandsatt, men det gör mig inte det minsta!
Imorgon ska jag & Kim trotsa Hjos lagar om vistelse utanför samhället & därför ta oss ner till Jönköping för en lunch & lite möte med civilisationen.
För att inte dra min smålandske vän Emil (mammaspojke.blogg.se) allt för mycket i skiten avslutar jag med lovord.
Smålands (& för all del västergötlands) skogar har fångat mitt  hjärta.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emil

Alltså. Jag har bara ett litet namn som dyker upp i mitt huvud när jag läser den här texten. Vet du vilket? Jo.

Påarp. Fucking Påarp.

Nöjd..? =)

2007-10-30 @ 09:31:51
URL: http://mammaspojke.blogg.se
Postat av: Socionomen från Tidaholm

Hjo är en lovande stad.

2007-10-31 @ 16:20:51
URL: http://yerushalaiym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0