Jag längtar hem lite just nu

Just nu får julen gärna komma. Jag saknar mina föräldrar & framförallt min lillebror.
Traditioner är något återkommande för min familj under julen & därför känns det viktigt att man håller på dem så länge man har chansen.

På lillejulafton är vi alltid med pappas sida av släkten. Vi spelar julklappsspelet & äter massa gott, för att sedan lotta ut 100 kr julklappar. Mycket mysigt vill jag lova. På julafton är vi antingen hos mormor & morfar eller så kommer de hem till oss. Om jag inte minns fel så ska vi vara hemma hos oss denna gången? Det blir först kalkon till mat, sedan ris alá malta till efterrätt. På natten äter vi lite julmat för de som inte har sprängt magsäcken redan! Vi spelar också sällskapsspel där morfar alltid kan allt, (läs inget) & där alla vill vara i mammas lag då hon är en rackare på frågesport. (Skulle det handla om sport är dock pappa bäst att vara lagkamrat med)

I år ska jag även vara hos Andreas familj på juldagen, vilket är något nytt. Det ska bli spännande att ta del av andras traditioner & fira extra mycket jul!


Kommentarer
Postat av: mamma

HejGumman!Visst skulle vi egentligen vara hemma hos oss och fira julafton. Men eftersom vi ska ha både "lillejulafton" och nyårsafton hemma hos oss i år så har mormor förbarmat sig över oss så vi firar julafton hos dom. Hade varit tufft med 3 bjudningar på 1 vecka. Vi längtar efter dig också ,så kom hem så fort du kan!!!!

2008-12-05 @ 13:28:25
Postat av: ella och elli

älska julen, :)

2008-12-05 @ 14:21:34
URL: http://wearegood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0