Ibland skulle jag vilja läsa dina tankar..

Ibland känns det här med en offentlig blogg ganska meningslöst, eftersom man inte har någon lust att skriva av sig totalt. Istället för att bara låta orden komma så begränsar man sig med förkortningar & diverse kodord.
Ständigt denna oro över att "fel" personer ska läsa något & misstolka något fruktansvärt fel.

Precis så känner jag med människor, egentligen inte människor i allmänhet, utan särskilda människor.
Jag, som annars är allt annat än blyg,  försöker lirka fram det jag vill säga.
Ständigt påminner jag själv med att jag måste ta tag i det hela & tala klarspråk.
När du sedan sitter framför mig blir det inte alls som jag tänkt mig. Det låter bra i skallen, men så fort det kommer utanför munnen så förvandlas orden till en smörja som sällan skådats.
Jag vill läsa dina tankar så jag kan veta vad jag ska säga, utan att det blir fel.

Ännu en gång, ett helt blogginlägg som ingen annan än jag fattar.

Fy för, jag är feg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0