Vad är det med Blondinbella?

Jag kan störa mig på när människor skicka elaka kommentarer till människor de inte känner.
När tex någon skriver att Kenza skriver innehållslösa blogginlägg, eller att stina-lee tar massa närbilder så man nästan hoppar av stolen när man ser hur nära de är.

Men faktum är att varken Stina-Lee eller Kenza försöker vara någon annan än sig själv.
& faktum är att många människor tycker om dem & ser upp till dem.
Det är skönt när tjejer har sådan distans på tillvaron & håller fötterna på jorden trots att man lite utav en kändis.

Blondinbella & andra sidan har aldrig gått hem hos mig.
Det är inte så att det är för att hon är übermoderat, som ser ner på alla som inte har en hög utbildning eller en tuff bakgrund.
Nej, det som stör mig mest är nog att hon låtsas att hon är superomtyckt, att hon är en bra förebild för unga tjejer (hon har nog glömt att hon själv inte ens är myndig & därför är en ganska ung tjej...), & framförallt för att hon tror att hon coachar folk till att blogga bättre.

Hur man kan inbilla sig att man är omtyckt när 98% av ens kommentarer i bloggen är negativa, rent ut av hatiska, slutar aldrig att förundra mig.
Hur man kan påstå att man bloggar om politik på ett moget vis när man bara upprepar det advokat-pappa har berättat för en är inget annat än tragiskt.

Jag tycker det är sorligt att människor som Blondinbella får betalt för att skriva sorliga inlägg, där man kränker många olika folkgrupper gång på gång, varje dag.
Alla har inte samma förutsättningar & när man väljer att betala dyrt för att låta en överklassbrat skriva om sin lilla rosa bubbla & I-landsproblem har samhället kommit på villovägar.

Usch. Nu känns det bättre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0