Frida of the Caribbean ?

Jag & Andreas har funderat på att göra en långresa efter nyår.
Jag var inne & googlade lite om ett av de resmålen som står högst på listan just nu, nämligen Karibien.

Curacao
Först fastnade vi för Curacao, som är ett paradis för de som vill surfa, vindsurfa & även snorkla i de varckra reven.
& när havet är sådär turkost som det annars bara är på vykort är det svårt att motstå frestelsen...


Curacao

Aruba
Sedan fastnade jag även för Aruba, som även det är som ett paradis att bo på.
Eftersom det är en Nederländsk koloni är det förmodligen lite dyrare att bo på, åtminstone utifrån vad jag har läst & hört.
Någon som har varit där & kan dela med sig av sina erfarenheter?


Aruba

Bonaire
Något som både jag & Andreas fastnade för var Bonaire som är surfarna & dykarnas paradis på jorden.
Att simma omkring i kristallklart vatten & titta på allt liv i havet eller lära sig surfa på de underbara vågorna är precis vad som faller oss i smaken.


Bonaire

Ett litet smakprov på vad som komma skall kanske? Det får man åtminstone hoppas på! :)
Puss&Kräm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0