En liten historia =)




Hur Frida träffade Andreas.
Eftersom alla undrar & storyn typ finslipas varje gång vi berättar den så tänker jag ta det hela en gång för alla.
Utan överdrifter (nåja, kanske någon då jag är överdrifternas okrönta drottning) & trista sidospår.

Det hela börjar en kylig kväll i Februari år 2008, då jag & min vapendragare Emma sitter & dricker lite vin hemma hos mig & snackar om allmänt tjejtrams. Emma tycker det är tråkigt att pendla själv till hennes dåvarande karl i Lund samtidgit som jag deppar över att vara singel efter att ha brytit upp med mitt ex efter 2 år.
Vi får den briljanta ideén att jag ska hitta en pojkvän i Lund.

Vi beger oss in på Facebook, inte helt nyktra, vilket resulterar i att jag är oerhört "modig" & klickar mig fram till pojkar mellan 20-25 som är med i Lunds eminenta grupp.
När en bild på en lång, ståtlig & vacker man på 23 år dyker upp nappar jag direkt. Jag väljer att lägga in en "poke" på Mr Andreas Antonsson. Emma & jag fnittrar lite över det hela & sedan tänker vi inte mer på det.

Någon vecka senare har unge herr Antonsson "pokat" tillbaks. Herregud, tänker jag & skriver en liten rad till den stackars Facebook-antastade gossen. Till min stora förtjusning svarar han på mina mejl.
Msn-adresser byts & ett, vad Andreas skulle kalla, evigt tjööt pågår i någon vecka.

Det visar sig att Andreas är nyinflyttad i Lund, från Göteborg & pluggar till ekonom. Härligt tänker jag, en man i kostym.
Emma har precis tagit körkort i den här vevan & tycker att vi ska göra en roadtrip till Lund.
Andreas & jag bestämmer att vi ska ses en stund "när jag ändå ska ner till Lund liksom.."

Det hela slutar med en 8 timmar lång date på biljardhallen, över en bit lax & sedan framför två filmer.
Jag "missar sista tåget hem" & efter det fortsatte vi träffas i någon månad innan jag for till Spanien en vecka & vi båda insåg att vi helt enkelt inte kunde leva utan varandra (Sorry... kanske liten överdrift.. men jag insåg iallafall att jag saknade den rackarn & bara ville hem & kramas lite)

& här står vi. I Lund, tillsammans i ur & skur.
Adde baby, jag hjärtar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0