Just nu är allt ganska kämpigt...

Jag känner att det är ganska glest med vänner här i Lund.
Visst, man känner ju en del som man hejar på i skolan eller växlar ett par ord med när man ser dem på stan, men det är inte den här genuina känslan av att ha en riktig kompis som man kan lita på.

Jag vill ha någon som inte bara jag ringer, utan en som bryr sig om mig & faktiskt hör av sig & hittar på upptåg.
Någon som man kan sitta & prata med på kvällarna & någon som förstår vad man menar när man tex har bråkat med pojkvännen eller bara känner sig deppig inför nästa tenta.

Att bara kunna anförtro sig åt Adde hela tiden blir jobbigt i längden, både för honom & mig.
Kruxet är dock att hitta en kompis, eller flera. För man går ju inte fram till någon mitt på gatan & frågar "vill du vara min vän?"
Usch, jag hoppas att det löser sig allafall... annars blir studietiden här inte speciellt trevlig.

F.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror inte att det bara är så i Lund faktiskt..

2008-10-28 @ 20:51:54
URL: http://lefreak.blogg.se/
Postat av: Evy

Jag finns här, om du behöver någon att prata med... :)

2008-10-29 @ 00:43:07
URL: http://toomuchisnotenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0