SoL, LVU, SSR... Mary Richmond..

..Jane Addams.... socialpolitik, brukarperspektiv.
Jag tror jag är arbetsskadad just nu!

Tentaveckan har satt igång på allvar nu. Jag har suttit med ex-antal instuderingsfrågor nu & bankat in lite termer & olika teorier. Känns ganska bra änsålänge, men vi får väl se på fredag klockan 08.00 när man sitter & svettas med pennan i Matteanexet.

Precis, matteanexet? Vem fan kom på idén att lägga en tenta i ett hus som kallas matteanexet? Räcker det inte med att fasa över tentan? Ska man behöva få psykoser över namnet på stället också då man kopplar allt med "matte" i namnet till hemska ekvationer & derrivator? Kunde vi inte varit på SOL? Varmt, trevligt & mysigt..
Nej, släng in oss till de socionomätande ekonomernas salar.

Helgen har varit toppen! I lödags åkte vi hem till David & Martina, där vi spelade in lite ljuv musik.
Efter det bjöd de tillsammans med Tobbe & Karin på fisk & räksoppa, som fick specialgöras till mig då orginalet innehöll saffran.
Vi drack en del vin & sedan ville Adde spela in sin sång igen.. vilket ja.. kanske inte var speciellt genomtänkt efter några glas. Jag nöjde mig med inspelning nummer ett, den nyktra!
Kul hade vi allafall & brasilianska drinkar bjöd det på när vi dansade loss till Soggy Bottom. (!)
Puss&Kräm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0