Dags att ventilera...

Ångest, det är väl vad som beskriver hur jag känner varje gång du vänder bort blicken & svarar med en tystad som skulle få vilka ådror som helst att frysa till is vilken sommardag som helst, jag vet att det är på grund av mig, trots att det är en klyscha så finns den ju av en anledning & tillsammans med alkohol kan man ibland trampa snett i trappen & riva upp sår som inte ens Lunds universitetssjukhus någonsin kan reparera, på tal om Lund så är det en stad som kan åstadkomma mycket i människors liv, på både gott & ont, en kväll som denna då schizofrenin har slått upp läger i ena hjärnhalvan kan man hoppas att Herkules hade rätt när han menade att man gör konstiga saker när man är kär, ja så är nog det bästa sättet att beskriva det, jag vill vara mer än vad jag egentligen bemästrar & resultatet blir väl diskutabelt i vissa stunder, men baktanken är alltid god, löpturer i månskenet, pannan i väggen, saliv under tröjkanten....
ja, man gör en del märkliga handlingar när man är kär.

Ta inte det hela på allt för mycket allvar, det är bara något som James Joyce hade kallat medvetandeström...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0